Fornebu PT Studio – Make a strong body & mind

Kom i gang med trening for et bedre liv – vi gir deg en gratis PT konsultasjon 

Mange gruer seg til å starte med trening, men slik trenger det ikke være. Niklas Wintherbo, personlig trener i Fornebu PT Studio tipser om hvordan du kan lett komme i gang med trening. 

 

Start med noe du liker

  • Start med lavterskel, gå eller tren med lette vekter og flere repetisjoner. De fleste er ikke der de starter med intervaller eller løfte tunge vekter. Det er noe man bygger seg opp til. 

 

Kontrollerte forhold 

I starten er det enkelt å utsette og prokrastinere treningen om det er kun deg selv. Gjennom å søke hjelp og rådgiving er det lettere å beholde motivasjonen og holde treningsnivået stabilt. Dette kan gjøres gjennom helsepersonell, legen eller en personlig trener. 

  • Om du ikke har trent før eller det er lenge siden du har trent, er det å starte i kontrollerte forhold og få hjelp med treningen en bra start i seg selv. Ved å komme til noen som ser din fysiske tilstand.
  • Du er neppe i så dårlig form som det du tror selv, alle har positive ting når det kommer til formen. Så hvis du er hos noen som driver med trening er det lettere for de å se det. Å være i kontrollerte forhold er derfor en stor fordel i starten. 

Fornebu PT Studio jobber med kunder med forskjellig erfaring og fartstid innen trening. Wintherbo har vært personlig trener i 8 år og forklarer hvordan han går frem når han tilrettelegger trening for sine kunder.

  • Vi tar en samtale, ikke nødvendigvis bare rundt trening, men også rundt søvn, stress  på jobben og slike ting. Videre gjelder det å finne ut hva de liker å gjøre. Oftest er det lettere å begynne med noe man liker å gjøre. 

 

Screening

For å få oversikt over kroppssammensetningen brukes screening for å få et rett bilde av kroppens tilstand. Dette er gjennom visuell inspeksjon og ulike tester rundt bevegelighet. 

  • Ser på mobilitet, ujevnheter i kroppen, hvordan kroppssammensetningen er i form av bein eller muskulatur. Noen har for eksempel en rygg som går annerledes enn andre. I dagens samfunn er det meget vanlig med innoverrotert skuldre, noe som har mye med hva vi gjør i  løpet av dagen.  

 

Målsetninger

Mange har ideer og tanker om hvilke målsettinger de vil sette for seg selv.  

  • Alle har forskjellige målsetninger. Noen har trent før og hatt mål, så da er spørsmålet hvorfor har du ikke nådd målet ditt? Det viktig å se sammenhengen med hvorfor de ikke har nådd målet og hva jeg kan gjøre som fagperson. 

Wintherbo forklarer videre at han setter program fra gang til gang basert på kundene sin målsetting. 

 

Som personlig trener hjelper og motiverer vi på Fornebu PT Studio alle typer mennesker til å nå treningsmålene sine.

På bakgrunn av at har lang erfaring som personlig trener (PT) veileder og tilrettelegger vi treningen slik at den er tilpasset deg. Ved at vårt treningssenter kun er åpent for våre kunder får du en tett og individuell oppfølging hos din personlige trener. Som personlige trenere planlegger vi og gjennomfører aktivitet og trening som er tilpasset din form og dine ønsker.

Som personlige trenere skal vi inspirere og motivere deg til å nå dine mål for en bedre helse. Vi jobber med idrettsutøvere som ønsker å nå prestasjonsrettede mål, vi jobber med eldre som ønsker bedre helse, vi jobber med bedrifter som ønsker at sine ansatte skal klare en hektisk hverdag, og vi jobber med de som ønsker mer aktivitet, bedre helse og bedre form. 

Fornebu PT Studio tilbyr individuelle timer, duo timer for 2 personer, gruppetimer, barmarkstrening med mer. 

Del dette innlegget

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email